Ασβεστοποιός τενοντίτιδα υπερακανθίου - Giannopoulos Physiotherapy Center

Ασβεστοποιός τενοντίτιδα υπερακανθίου

Η άρθρωση του ώμου και ειδικότερα ο τένοντας του υπερακανθίου αποτελούν τη συχνότερη περιοχή εναπόθεσης κρυστάλλων υδροξυαπατίτη. Η εναπόθεση αυτή συμβαίνει σε άτομα ηλικίας 25-50 χρόνων και εκδηλώνεται στην οξεία μορφή με έντονο πόνο και περιορισμό των ενεργητικών κινήσεων του ώμου.

Αιτιοπαθογένεια

Πιθανές αιτίες εναπόθεσης αλάτων ασβεστίου μέσα στη μάζα του τένοντα του υπερακανθίου είναι ένας τοπικός τραυματισμός ή προστριβής της πρόσφυσης του τένοντα στο μείζων βραχιόνιο όγκωμα με το ακρώμιο. Ακολουθεί φλεγμονώδης αντίδραση, ύστερα από υπερβολική χρηση του μέλους με οίδημα και τάση μέσα στον τένοντα, που προοδευτικά αυξάνει και προκαλεί ισχυρό πόνο.

Κλινική εικόνα

• έντονος, αιφνίδιος πόνος στον ώμο
  • περιορισμός κινητικότητας
  • μπορεί να υπάρχει ‘’πιάσιμο’’ ή κριγμός
  • έντονη ευαισθησία στην περιοχή της βλάβης σε βαθμό που καμιά φορά και η απλή ψηλάφηση είναι αδύνατη.
  • Η διαπίστωση αλάτων ασβεστίου με τη μορφή μικρού ή μεγάλου τόφου πάνω από το μείζον βραχιόνιο όγκωμα αποτελεί το κύριο ακτινολογικό εύρημα

Φυσικοθεραπεία

• Πρόληψη της ανάπτυξης των καταστάσεων αυτών με την ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος των ώμων και αποφυγή μηχανικής καταπόνησης (π.χ. έντονη, παρατεταμένη δραστηριότητα με τα χέρια σε υψηλότερο επίπεδο από το επίπεδο του κεφαλιού) ή τραυματισμών ( π.χ. πτώσεων)
  • Φυσικά μέσα, ηλεκτροθεραπεία
  • ECSW (extracorporeal shock wave)
  • Ασκήσεις, για την αύξηση του εύρους κίνησης.

Στόχος της θεραπευτικής αγωγής είναι η μείωση της εναπόθεσης αλάτων ασβεστίου, η ελάττωση του πόνου και η αύξηση του εύρους τροχιάς των κινήσεων του ώμου. Σημαντική είναι η αρωγή του shock wave (κρουστικός υπέρηχος) στην επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Κρουστικός Υπέρηχος – Shockwaves Therapy